dinsdag 27 juli 2010

Natan 1 jaar!

Tjonge wat is de tijd gevlogen! Een jaar geleden stapte ik net het kraambed uit.
Er is zoveel gebeurd in een jaar! Ons mannetje is van een klein, teer babytje veranderd in een gezellige, krijsende, lachende, klappende, kruipende, brabbelende dreumes.
Voordat we naar de verjaardagsverhalen gaan, eerst nog wat fotos van de afgelopen 3 maanden. Want ik zag tot mijn schrik dat ik alweer 3 maanden niet geblogt heb.


Even een uurtje wandelen op het strand, in het voorjaar, met opa en oma Westerman


Ter ere van de 40 jarigew bruiloft van Opa en Oma de Gooijer zijn we met zn allen een midweek naar Drenthe geweest. Daar hoort uiteraard een dagje Dierentuin Emmen bij.


Ja hoor, daar is eindelijk het grote moment...Ik mag mee op de fiets.


Papa en mama vonden het nog erg spannend, en fietste dus niet zo hard...


De volgende mijlpaal...ik ga zelf staan in de box. De eerste weken kon mama dr lol op, want ik wist nog niet hoe ik moest gaan zitten. En dat liet ik dan duidelijk horen!

En dan is eindelijk de dag van mijn verjaardag aangebroken! 21-juli 2010...Natan word 1 jaar!
De dagen ervoor zijn erg roerig geweest ... Maandagavond kwamen mijn grote nichten logeren: Dian en Anouk. Ik was aan het logeren bij Oma de Gooijer, omdat mama 2 dagen moest werken. Mijn nichtjes hadden een leuke dvd bij zich en wilde die gaan kijken. Maar mama wilde eerst 2 taarten klaarmaken, dan konden ze in de oven. Zodat ze de volgende dag bekleed konden worden met marsepein. (nog ruim op tijd voor mijn verjaardag)
Maar het liep allemaal een beetje anders. Mama had haast, en sneed haar vinger aan een ronddraaiend mes van een staafmixer. Het bloedde flink, en op advies van anderen is mama naar de huisartsenpost geweest. Maar omdat mama niet gebeld had, moesten we ruim 2 uur wachten. Gelukkig viel de pijn mee, en hebben mijn nichtjes zich vermaakt met het kijken naar knappe dokters. Toen mama eindelijk aan de beurt was viel de schade mee, en mocht ze weer naar huis met het advies: nagel knippen en 1 dag droog houden. Papa heeft mama toen ziek gemeld, en zijn ze om 0.30 pas gaan slapen. De volgende dag hebben mama, Dian en Anouk mij opgehaald bij Oma de Gooijer. Toen zijn we doorgereden naar Zeumeren waar we lekker gezonnebaat hebben. (want mijn nichten en ik vonden het water te koud en mama mocht niet zwemmen). Daarna zijn we naar huis gegaan want ik moest slapen. Mama, Dian en Anouk hebben alsnog de taarten afgemaakt en hebben ondertussen: Alice in Wonderland gekeken.
Toen ik uit bed kwam heb ik nog wat gespattert in het badje in de tuin, en na het eten hebben wij bewezen aan mijn nichtjes dat het ijs bij Bernardos lekkerder was dan bij Jansen in Boskoop. En daar waren ze het roerig mee eens. Alleen mama had pech, zij moest de hele tijd plassen. Dus je raad het wel...mama is die avond weer naar de HAP geweest en kreeg pilletjes van de dokter.
De volgende dag was het dan eindelijk zover: FEEST! Het was precies 365 nachtjes geleden dat ik geboren was. Mama werd rond tien voor half 8 wakker en dacht terug aan het moment. Ik werd een uurtje later wakker, en toen kon het uitpakken van de cadeuas beginnen!


Van papa en mama kreeg ik een doos Duplo


En een bal


Papa en Dian moeten mij wel helpen.


En ook mama helpt mij, bij het cadeau van Opa en Oma de Gooijer


Bij een verjaardag hoort ook een versierde stoel...


...taart met een kaarsje...

...balonnen...

...en niet te vergeten: Taart smeren!

Van Opa en Oma de Gooijer kreeg ik nog een cadeau:

Een schommel...stoer he? Zonder handen?

De mama van oma kwam ook mee, en gaf mij een dikke zoen.

3 dagen later was het weer feest...en weer taart.
Kijk eens wat ik allemaal gehad heb?
Kleertjes, een bal, 5 dozen duplo, fotolijstje, auto, blokkendoos, geluidshamer, muziekinstrumenten, boekje, dvds, cds, schommel, knuffel, geld en een ballon.
Dit doen we volgend jaar weer! Nog maar....359 nachtjes!





























































Geen opmerkingen:

Een reactie posten