dinsdag 27 juli 2010

Nieuwe hobby: taarten maken!

Ik heb al, sinds ik met de personeelsvereniging taarten heb gemaakt, geroepen dat ik met Natan zijn verjaardag zelf taart ging maken. Dus ik moest mij houden aan mijn belofte.
Ik heb een boekje besteld, recepten nagekeken, marsepein gekocht en geoefend.
De eerste taarten waren niet zo heel kunstig, omdat ik nog zuinig was met de marsepein, en daarom maar 2 kleuren heb gebruikt.
Dit waren de eerste 2 taarten. De cake van deze taarten waren van de pv-workshop, die ik had ingevroren.
Deze taart heb ik op Natan zijn verjaardag gemaakt met mijn nichtjes. Maar door het drama van mijn gewonde vinger (...lees vorige blog) heb ik de taart pas een paar uur van te voren kunnen bekleden. Mijn plan was de dag ervoor. Het gevolg was nu dan ook dat het marsepein te zacht was, snel scheurde. En dat je de taart door de marsepein heen zag. De taart had eigenlijk nog een paar uur langer in de koelkast gemoeten. Ook door het warme weer. Maar niet slecht voor een beginneling, vond ik zelf.

Drie dagen later heb ik deze Bumba taart gemaakt. De cake van de vorige taart was erg tegengevallen. Dus nu heb ik 2 kant en klare bodems gekocht. Het opstaande randje eraf gesneden. Besmeerd met jam en slagroom, en opelkaar gelegd. Dit was echt een succes! Deze taart is echt de mooiste en de lekkerste geworden. Hij was ook super te snijden. Ook omdat hij lang genoeg in de koelkast had gestaan.

Voor zondag had ik nog een klein taartje gemaakt. Deze was voor mijn schoonmoeder, omdat zij niet op Natan zijn verjaardag kon komen ivm ziekte. Hij is wat snel gemaakt, en dat is wel te zien. Hij had netter gekund. Heb wel gemerkt dat je alle tijd moet hebben, nemen voor dit.
Maar het is onwijs leuk om te doen. Ik ga het zeker vaker doen!
ps Bekijk ook even mijn vorige blog. Dan kan je zien hoe Natan de taart vond!

1 opmerking:

  1. Hoi Colinde,

    Wat n super mooie taarten zijn het geworden! De eerste 2 misschien wat minder spectaculair maar ook heel netjes hoor en de laatste met dat treintje vind ik ook heel erg goed gelukt!
    En die met bumba en nijntje! Ontzettend knap hoor!
    k Ga het voor mijn nichtje die in september 1 wordt ook maar eens proberen...!
    En leuke fotos van Natan ook. Lekker vrolijk kereltje!

    Oja, wat was er met de cake niet gelukt? Was het niet lekker?

    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen