donderdag 13 augustus 2009

Vakantie voorbij...



Afgelopen dinsdag was het dan echt zover ... Corne zijn 3 weken vakantie waren voorbij! Met een dubbel gevoel ging hij weer aan het werk. Aan de ene kant wel lekker dat hij weer wat om handen had, maar aan de andere kant ook wel weer flink wennen. Ook voor mama was het weer wennen! Nu moest ik echt alles weer alleen gaan doen. Want ik ben de afgelopen 3 weken wel gruwelijk verwend door Corne. Nadat de kraamverzorgster weg was gegaan heeft Corne nog 10 dagen mijn ontbijt gemaakt, lunch, avondeten, koffie gezet voor de visite, flesjes voor Natan verzorgt, boodschappen gedaan en tussendoor af en toe de stofzuiger door het huis gehaald. Nu moet ik dus veel van deze dingen zelf gaan doen. En dat is even wennen in het begin.

Maar het gaat mij na 2 dagen al redelijk goed af. Gelukkig gaat het met Natan ook steeds beter. Hij drinkt binnen het kwartier zijn fles leeg, en komt naar mijn idee ook aan. Alleen heeft hij zijn stembanden ontdekt en dat laat hij dan ook goed merken! Soms heb ik daar flink moeite mee! Voordat ik moeder werd dacht ik vaak: laat een kind maar even lekker huilen, krijgt hij niets van. Maar nu het mijn eigen mannetje betreft vind ik dat erg lastig. Verwen ik hem nu wel met hem uit bed halen, of heeft hij dat troosten nu even nodig? De meningen zijn hier over verdeeld en de adviezen vliegen mij om de oren! Ik merk wel dat hij wel wat rustiger word nu ik hem regelmaat bied. Na het flesje nog even knuffen met mama, en dan zijn eigen bedje in.
Alleen liep het knuffen na het flesje vanmorgen even wat anders ... ;) Hij had netjes zijn fles leeg, en ik legde hem tegen mij aan om te boeren, toen ik wat warms en nat voelde onder mijn hand. Ik durfde bijna niet te kijken, maar de geur zei mij al genoeg. Een heuse poepinfasie!!! Ik zal niet in details treden, maar laat ik zeggen dat zijn witte broekje niet meer wit was! Zucht...waarom doet hij dat niet VOORDAT ik hem in badje had gedaan? Weer helemaal uitgekleed en hem afgespoeld in de wasbak. Na die 2 badbeurten was meneer helemaal moe, en viel meteen in slaap in zijn bed. Van het voornemen om na het voeden zelf nog een uurtje te gaan tukken, kwam niets meer van want ik was druk met uitspoelen, rommel opruimen en wasmachine aanzetten.
Welkom in de wereld van de moeders: Colinde :D



Oh ja deze onderstaande foto is vorige week donderdag gemaakt.



Toen is Natan voor het eerst in de auto, buiten Ede geweest! We zijn even een rondje over de oud veluwse markt gelopen. Maar nadat we rond waren gelopen ook weer snel terug naar de auto. Het was leuk om er even uit te zijn, maar de drukte was daarna ook wel weer genoeg voor mij. Gauw naar huis. Natan vond het trouwens wel best. Hij lag lekker te slapen in zijn wagen, en in de auto. Alleen toen we de allendesingel in kwamen rijden zette hij een flinke keel op ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten