maandag 21 september 2009

2 maanden!



We zijn alweer een maand verder! Vandaag is ons mannetje precies 2 maanden oud! Helaas is hij erg verkouden op het moment. Wel zielig hoor...ben je 9 weken oud en moet je al een verkoudheid doorstaan. Maar hij doet het heel goed! Hij is niet vervelend. Huilt iets meer dan anders, maar niet noemenswaardig. Ik ga zometeen even naar de drogist voor een snotslurper. Mijn zus heeft er 1 voor haar zoontjes, en dat schijnt wel te helpen. Hij knort namelijk als een varkentje, door al het snot wat er in de weg zit. Ook maar voor de zekerheid wat paracetamol zetpilletjes halen. Ook voor evt dinsdag als hij zijn eerste prikje gaat krijgen!



We hebben nu ook een gastouder gevonden voor Natan. Vanaf het voorjaar stonden we ingeschreven bij een gastouderbureau. Maar daar hoorden we erg weinig van. 1 dag voor de bevalling kregen we gelukkig een mail dat er een gezin was gevonden voor ons kindje. Dus ik was opgelucht, en toen de drukte wat voorbij was mailde ik haar: hoe nu verder. Op deze vraag kregen wij de teleurstellende mededeling dat het gezin toch niet door ging, en dat we een noodsituatie achter de hand moesten houden. En die hadden we juist niet. Er zijn genoeg lieve mensen die wel eens willen oppassen, maar niet iemand die dit standaard wil doen voor een tijdje. De paniek sloeg lichtelijk toe bij mij. Gelukkig had ik nog een foldertje van 4kids liggen en heb ik dit bureau gemaild. 3 uur na mijn mailtje kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat ze minimaal 4 gezinnen voor mij had! Ik viel bijna van de bank van verbazing. Wat was ik hier blij mee! 1 van de 4 gezinnen was toevallig het gezin waar ons buurmeisje ook heen gaat. Van de buurvrouw hoorde ik goede verhalen over haar. Dus reden genoeg om kennis te gaan maken. Het klikte goed, en zodoende is alles in gang gezet. Samengevat: Natan heeft nu eindelijk een plekje waar hij heen kan als mama weer moet gaan werken.
En dat werken komt steeds dichterbij...helaas. Want ik geniet nog enorm van het thuis zijn met mijn mannetje. Ik heb mijn rooster gezien, en ik mag 26 oktober weer beginnen. Gelukkig heeft mijn leidinggevende goed rekening gehouden met mijn wensen. Ik hoef geloof ik maar 3 keer buiten het gewone rooster oppas te regelen. Dus daar heb ik niets over te klagen!

Vorige week ben ik met Annemarie een dagje naar Johanneke geweest. Dat was erg gezellig, om elkaar weer te zien en bij te praten. Natan vond zo'n meidendag helemaal goed. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Autorijden vind hij namelijk heerlijk. En dat was maar goed ook, want het was een hele rit. Van Ede, via Hazerswoude (koffie drinken bij opa en oma) naar Rotterdam.



Afgelopen weekend hadden we 2 afspraken staan. Maar beiden werden afgezegd ivm zieke kids. dus hadden Corne en ik uiteindelijk een rustig weekend. Zaterdagochtend zijn we naar de Airbornelandingen geweest op de Ginkelse Heide. Ik heb getracht fotos te maken van de parashute sprongen, maar ze zijn niet echt duidelijk geworden. Het was een mooi gezicht om tientallen parashutisten uit een vliegtuig te zien springen en als 'kwallen door het water' te zien zweven.





Tenslotte heeft mijn vriendin nog wat fotos van Natan en mij gemaakt:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten