vrijdag 19 juni 2009

Babykamer is klaar voor gebruik!



Afgelopen dinsdag is mijn moeder komen helpen om de laatste hand te leggen aan de babykamer. De gordijnen waren klaar, en ook het hemeltje was af! Dus na een fikse schoonmaakbeurt kon alles opgehangen worden! Zelf ben ik 2 dagen bezig geweest met het wassen van alle kleertjes, luiers, rompertjes, beddegoed etc. En daarna netjes alles gestreken. Dus de kasten zien er nu ook straks, fris en netjes uit! Tenslotte nog het bedje opgemaakt. En nu is het wachten op het moment tot daar ons nieuwe westermannetje of vrouwtje komt te liggen!


Alhoewel ik het nu nog best vind zo! Ik geniet van mn verlof en onderneem nog van alles. Van de week bij verschillende vriendinnen en collega's op de koffie geweest. Gisteren zelfs helemaal naar Rotterdam. Maar dat vonden mijn voeten toch niet zo heel erg leuk. Ik had 's avonds enorm dikke enkels. Waarschijnlijk van het 2x ruim een uur in de auto zitten. Maar goed ik had er geen last van dus, voetjes omhoog en rusten maar!
Verder hebben we van de week een avond over borstvoeding gehad. Was ook erg interresant. Ik heb veel info in mijn opleiding gehad, maar er was toch veel weer weggegzakt in die 10 jaar. En ook veel dingen veranderd. Gisteravond kwam het kraambureau voor een intakegesprek. Was ook gezellig. Integenstelling met een ander kraambureau in Ede, verwachten ze dat ze ons gewoon de normale uren zorg kunnen verlenen. Daar werd ik wel blij om, aangezien ik dus verhalen had gehoord van maar 3 uur zorg op een dag ivm de zomervakantie. Toch het juiste kraambureau uitgekozen! :-)
Wat alleen wat minder fijn was, dat ik van de week gevallen ben. Ik struikel elk jaar wel een keer (meestal op vakanties) dus ik ben het wel gewend van mezelf. Een klein houtje zag ik niet liggen en ik zwikte mijn enkel waardoor ik op de grond terecht kwam. Ik heb 1 dag last gehad van die enkel, en wat schaafplekjes op handen en knie. Maar het ergste last heb ik nog van de spierpijn. Waarschijnlijk heb ik mij onbewust zo flink afgezet tegen het vallen dat mijn bovenarmen helemaal verkrampt zijn. Dus zo zie je maar, de ene heeft zwangerschapskwaaltjes en de andere spierpijn en schaafwondjes ;-)
De kaartjes zijn ondertussen besteld. Nu de tekst nog. Dat vind ik nog het lastigste. Een standaardtekst vinden we niet zo heel erg leuk, maar hoe verzin je wat anders orgineels? Dus daar moeten we ons maar eens heel diep over gaan buigen. De envelopjes zijn ondertussen al geschreven!
35 weken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten