dinsdag 30 juni 2009

Rustig in huize Westerman

Na een 3tal drukke weken is nu de rust aangebroken in huize Westerman. Mn agenda word steeds leger, en dat vind ik totaal niet erg. Ik merk dat ik geestelijk ook wat last krijg van nesteldrang. Ik vind het namelijk best om thuis te zijn en daar wat te rommelen. Vorige week was ik nog aardig druk en daar heb ik de gevolgen wel van gemerkt. Bijv. woensdagavond toen ik weer een keer meeging naar live (de gemeenteavond die om de 2 weken word gehouden) Het was goed om er te zijn, maar aan het eind bevloog die drukte me. De mensenmassa leek op mij af te komen. Ik kon alleen nog maar Corne stevig vastpakken met de vraag: 'gaan we naar huis?' Heel raar, maar toch waar ;) Vrijdag voelde ik mij helemaal het vrouwtje. Mooi, want het zou een drukke dag worden. Corne had vrij dus we hadden de dag weer ouderwerts volgepland...verstandig???
Ik was smorgens (evenals Corne) al vroeg wakker. Dus na het ontbijt even de stad in. Onze senseo had het begeven, en met de komende kraamtijd in het vooruitzicht is het wel makkelijk er 1 in huis te hebben. Ook hebben we een ventilator gekocht voor op de slaapkamer. Dit met oog op de warme periode die komen gaat en de bevalling die voor de deur staat. Als we dan toch in de stad zijn even langs de drukker, de proefdrukjes ophalen van de kaartjes. Dat was echt vreemd om 2 kaartjes in je hand te krijgen en niet wetende welke er over een aantal weken bij familie en vrienden op de mat zal vallen. Maar goed het resultaat mag er in ieder geval wezen! Toen gaf de kerktoren aan dat het tijd was om naar de verloskundige te gaan. De uitslag daarvan is te lezen in mn vorige blog. Op de terugweg even een ondersteek gehaald bij het kruiswerk. Gelukkig deden ze hem voor mij in een plastic tas. Ik voelde me er anders wel erg mee lopen...haha! Op mn werk is het een normaal iets, maar thuis stop ik hem nog maar ver weg. Na een boterhammetje richting Rhenen gereden. Daar hebben we onze oude vertrouwde Polo , na 7 jaar 'trouwe' dienst achter gelaten.


En reden we weg met een mooie zwarte barbaren bak!(zie vorige blog) Een leuke bijkomstigheid is dat we nu onder ons nummerbord de naam van mn vader hebben staan: Gert de Gooijer. Die ons vroeger altijd wijsmaakte, op weg naar de dierentuin, dat dit zijn 2e bedrijf was. Ik had het gevecht gewonnen en mocht als eerste rijden. Het had alleen niet veel gescheeld of we konden binnen de 500m weer terug met een fikse deuk. Want op de rotonde gaf een mw richting aan, maar ging toch een andere kant op. Gelukkig ging het net goed!

Dus met volle moed richting Katwijk. Onderweg kon Corne alle nieuwe snufjes eens uit proberen. Dak open, dak dicht, cd aan, cd uit, airco aan, airco uit...etc. In Katwijk hebben we een half uurtje heerlijk op het strand gewandeld. Wat houd ik toch van de zee! Er lijkt geen einde aan te komen. Als je naar links keek zag je de pier van Scheveningen en naar rechts de appartementen van Noordwijk. Maar voor je alleen maar water, met aan het strand spelende en zand-scheppende kinderen. Na een half uur was moeders het zat en hebben we een restaurantje opgezocht. Lekker patat met kibbeling gegeten! Daarna rustig aan via de boulevard onze auto weer opgezocht. Om zo via Leiden (kraambezoek) en Hazerswoude (voorlopig laatste bezoek aan schoonouders) weer richting Ede te rijden...



Een relaxed dagje zou je zo denken. Nou niets is minder waar. Er volgde een vreselijke nacht. Ik had het idee dat mn hoofd er af zou barsten! Zo'n hoofdpijn! Combinatie van drukte, vermoeidheid en de felle zon??? Ik heb het hele huis gezien die nacht. Ik kon op geen enkele plek zijn. Na 2x2 paracetamol en flink overgeven zakte het wat af. En ben ik om 8.00 in slaap gevallen toen Corne er uit ging om te gaan vissen. (Wat een geluk dat ik toch nog had afgezegd voor het pv-uitje) Rond een uur of 14.00 werd ik wakker en was ik weer aardig opgeknapt. Nog wel erg duf en moe, maar gelukkig heeft Corne heerlijk voor mij gezorgd toen hij thuis kwam.
Het was voor mij wel een flinke les. Dat ik een stap terug moet doen. En mijn rust nemen. Dat ga ik dan ook doen vanaf nu. Even geen extra afspraken etc meer. Maar lekker uitrusten! Heerlijk!


Oh ja, vanaf deze week mag ik thuis bevallen! Dus zaterdag zijn daarom ook de klossen onder het bed gegaan. We hebben ze gekregen van vrienden. Het zijn niet de officiele klossen van het x-werk, maar houten kratjes. Daardoor kwam het bed wel flink hoog te staan. Wel heerlijk hoor met in en uit bed stappen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten